Luxe Reis India

april 4, 2019 0 Door Mevrouw Blog

Afgelopen jaar ben ik afgereisd naar India voor een luxe reis India Dit was een individuele rondreis. Ik moest even wat tijd voor mijzelf en ik heb genoten! Gedurende de excursies reisde in een privé auto met chauffeur en een vakkundige gids. Hierdoor bezocht ik de mooiste plekken en dat allemaal zonder zorgen. Ik regelde niks zelf het enige wat ik deed was #genieten.

Een rondreis is de mooiste plekken zien, andere culturen ontdekken, het proeven van de lokale gerechten en nog veel meer. Uiteraard moet er ook voldoende ontspanning zijn om alle indrukken te verwerken. De rondreis duurde 9 dagen.

De rondreis

Het begon allemaal op het vliegveld van Amsterdam, ik vloog rechtstreeks met KLM naar new Delhi. Het was een fijne vlucht van 10 uur, best lang maar door het kijken van films en af en toe een dutje doen gaat de tijd snel.

Dag 2

Na een dag vliegen kan de reis pas echt beginnen. Ik bezocht new Delhi en old Delhi. Dehli is de hoofdstad van India, New Delhi heeft prachtige bezienswaardigheden. Old Delhi kent heel veel armoede, dit is ook duidelijk te zien op straat.

Luxe Reis India2

New Delhi

Luxe reis India1

Old Delhi

Dag 3

Vloog ik naar Varanasi en bezocht de heilige stad gelegen aan de rivier de Ganges. Op de rivier heb ik gevaren door het prachtige rivier.

Luxe Reis India3

Varanasi

Dag 4

In de ochtend vaarde ik weer met een boottocht mee. Later in de middag ging ik per privéauto met chauffeur naar Agra. Agra is zeer geliefd bij toeristen, dus zo ook bij mij!! #WAUW

Luxe Reis India4

Agra – Taj Mahal

Dag 5

Bracht ik een bezoek aan het liefdesmonument de Taj Mahal, vervolgens ging ik door naar het Agra Fort en eindigde bij Sikandra.

Luxe Reis India6

Sikandra

Luxe Reis India5

Arga fort

Dag 6

Werd ik in 5 uur reistijd via Fatehpur Sikri door de Rajasthan woestijn naar Jaipur gebracht. Zo een woestijn heb ik nog nooit gezien, ik was helemaal in de wolken. Hierdoor ben ik vergeten er een foto van te maken.

Luxe Reis India7

Jaipur

Dag 7

Inmiddels een week van huis en dus ook van mijn kinderen, maar ik geniet intens. Ik kreeg een uitgebreide bezichtiging van de roze stad met onder andere het Amber fort en City Palace.

Luxe Reis India8

City Palace

Dag 8

Dit was meer een rustdag, ik bezocht wat winkeltjes en nam wat souvenirs mee.

Dag 9

De laatste dag maakte ik me klaar om weer terug te vliegen naar Amsterdam. Wat heb ik mijn kinderen gemist!

Ik verbleef gedurende mijn reis overnachten in luxe hotels met vriendelijk personeel. Ik raad dit iedereen aan om te doen, of je nou van reizen houdt of niet. Je maakt herinneringen die je nooit meer vergeet! Mijn reis was verzorgt door Renaissance Reizen.